Известие

Collapse
No announcement yet.

проблем с температура на 147!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • проблем с температура на 147!

    проблема ми е следния:
    сутрин като запаля колата и тръгвам от Поморие към Бургас (20км + 5-6 градско). за това време колата ми не вдига повече от 50 градуса! и парното не духа топло. когато вляза в градското ми трябва доста време докато стигне 70! след това ако пак тръгна извънградско на 5-та температурата пада много бързо на 50 градуса!

    някой може ли да ми помогне - термостат ли е това, датчик ли е, обезвъздушаване ли иска?
    Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctive

  • #2
    Всичко е възможно. Няма как да се разбере по интернет. Моята е същата, като термостатът е нов. Скоро ще я вкарвам в бокса за проверка.
    2014: Deutschland über alles

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от stani4a Покажи съобщение
      проблема ми е следния:
      сутрин като запаля колата и тръгвам от Поморие към Бургас (20км + 5-6 градско). за това време колата ми не вдига повече от 50 градуса! и парното не духа топло. когато вляза в градското ми трябва доста време докато стигне 70! след това ако пак тръгна извънградско на 5-та температурата пада много бързо на 50 градуса!

      някой може ли да ми помогне - термостат ли е това, датчик ли е, обезвъздушаване ли иска?
      Разваленият термостат има 2 симптома.
      Колата ти ги показва на 100%.
      Смени си термостата и ще имаш парно.
      sigpic

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
        Всичко е възможно. Няма как да се разбере по интернет. Моята е същата, като термостатът е нов. Скоро ще я вкарвам в бокса за проверка.
        аз си мисля да не е някой датчик който да подава грешно инфо към термостата? но тъй като съм изключителен НЕразбирач, първо питам тук!
        Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctive

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от stani4a Покажи съобщение
          аз си мисля да не е някой датчик който да подава грешно инфо към термостата? но тъй като съм изключителен НЕразбирач, първо питам тук!
          Не е датчик, термостатът се управлява механично.
          Твоят е блокирал в отворено положение, както става в 99% от случаите. Ако беше в затворено, щеше да кипва.
          Охладителната течност на колата циркулира в два кръга. Първият когато е студена - водата се върти само около мотора, не премина през радиаторите. Вторият кръг сработва, когато позагрее и той представлява циркулирация на водата навсякъде. Термостатът е уредът, който регулира тези два процеса/цикъла. Когато е студено, той ограничава циркулацията в първия кръг. Когато стане топло, отваря и пуска водата към втория кръг, за да се охлажда. Ако водата започне да изстива, той затваря (малко), за да компенсира работната температура.
          Дано съм бил ясен
          В твоя случай водата циркулира през радиаторите, дори когато е студена. Така допълнително се обдухва (на извънградско) и никога не може да се повиши температурата и да имаш парно като хората.
          Смени термостата, но си вземи хубав, на BEHR, за да нямаш ядове с разни ментаци.
          Ето тук има хубави части и точно това е за твоята кола, вземи си го с датчика!
          http://www.axm-auto.com/index2.php?b...menkl=2&show=1
          Успех!
          sigpic

          Comment


          • #6
            Не е съвсем така. Моята дори, когато показва 60 градуса, парното си работи перфектно. Във Вантотрейд съм питал и ми казаха, че най-често се поврежда уреда на таблото, т.е. не показва истинската температура. Обаче може да и да е датчика на термостата, самият тармостат или нещо друго. Трябва да се провери в сервиз и то свестен!
            2014: Deutschland über alles

            Comment


            • #7
              а това как ви се струва: карам и температурата е на 50 градуса, пускам по инерция и стрелката бавно започва да се вдига! включвам пак на пета, газ, стрелката пада и пак е на 50!
              Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctive

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
                Не е съвсем така. Моята дори, когато показва 60 градуса, парното си работи перфектно. Във Вантотрейд съм питал и ми казаха, че най-често се поврежда уреда на таблото, т.е. не показва истинската температура. Обаче може да и да е датчика на термостата, самият тармостат или нещо друго. Трябва да се провери в сервиз и то свестен!
                Колегата е написал, че няма и парно - втория признак
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от stani4a Покажи съобщение
                  а това как ви се струва: карам и температурата е на 50 градуса, пускам по инерция и стрелката бавно започва да се вдига! включвам пак на пета, газ, стрелката пада и пак е на 50!
                  Когато си по енерция, моторът работи под 1000 оборота и върти по-бавно водата, от там и по-бавно се охлажда, т.е. има време да се стопли.
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Dodo 155 Покажи съобщение
                    Когато си по енерция, моторът работи под 1000 оборота и върти по-бавно водата, от там и по-бавно се охлажда, т.е. има време да се стопли.
                    Аз вчера карах 80 км. извънградско само на пета и температурата ми не се дигна повече от 60 градуса. Парното го има, ама горе-долу... Слаба работа...Когато си влязох в Пловдив обаче, още на третия светофар ми показа 90 градуса и не мръдна до гаража. Това не е нормално, така ли да разбирам?
                    И ако си купя термостат, трябва да е с датчик ли? Има ли разлика със или без?
                    Питам щото ми е мътна тази материя. Колегата горе много добре обясни за кръговете, но не ми стана ясно за датчика. Щото разликата е 15 лв. де...
                    И може ли човек сам да си го смени или пак требе некой "майстор" измислен да се занимава?
                    ALFA ROMEO 146 1.6 TS 16V 1998
                    ПЛОВДИВ

                    Comment


                    • #11
                      При мен нещата седят така : На вън е -8 градуса. Колата е умряла от студ цяла нощ, паля и след около 3-4 минути бавно темпо из кварталните улички е вдигнала 60 градуса....после обаче като карам по-бързо извън квартала след 6 км някъде стига 75-80 градуса....Та мисля, че и аз съм за термостат. Явно ще се ходи при Лисан, дано само няма много народ записан за януари
                      Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                      FIAT Coupe 16VT
                      Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                      Comment


                      • #12
                        И аз бях като тебе, но вчера си смених термостата и вече нямам проблеми. Новия ми термостат не е на Behr и няма датчик сложих си стария датчик и за момента се държи доста добре.Ако питаш мене направо сменяй термостата и не мисли.
                        Alfa Romeo 156 1.8TS '98

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от hollyman_R Покажи съобщение
                          Аз вчера карах 80 км. извънградско само на пета и температурата ми не се дигна повече от 60 градуса. Парното го има, ама горе-долу... Слаба работа...Когато си влязох в Пловдив обаче, още на третия светофар ми показа 90 градуса и не мръдна до гаража. Това не е нормално, така ли да разбирам?
                          И ако си купя термостат, трябва да е с датчик ли? Има ли разлика със или без?
                          Питам щото ми е мътна тази материя. Колегата горе много добре обясни за кръговете, но не ми стана ясно за датчика. Щото разликата е 15 лв. де...
                          И може ли човек сам да си го смени или пак требе некой "майстор" измислен да се занимава?
                          Сменяш и датчика, не че е толкова важно за загряването и температурата, но ще си сигурен, че няма да се прецака утре и да те направи луд - да ти показва по-висока или по-ниска от реалната температура и да се шашкаш. Някъде мернах една тема, в която един колега си мислеше, че има сериозен проблем с термостата, а се оказа датчик. Така че, за 15 лв. не си заслужава по-голямо главоболие, според мен.
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Ммм... има и друга страна...Някой колеги се оплакват, че след смяна на термостат + датчик им показва грешни показания поради дефектен датчик...Така че всичко си е на късмет.
                            Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                            FIAT Coupe 16VT
                            Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                            Comment


                            • #15
                              а как да раберем дали е термостат или само датчик?
                              Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctive

                              Comment

                              Working...
                              X